Chyť si svoji příšerku aneb výprava za dobrodružstvím |
Třída 4. A se zapojila v rámci projektu MAP II do ověřování regionálního materiálu pro potřeby pedagogů 1. stupně ZŠ.
Vybrali jsme si zajímavé téma „Chyť si svoji příšerku“. Po získání informací, o jaké příšerky se jedná a kde je budeme chytat, jsme se dali do příprav. Z přinesených punčochových kalhot jsme pomocí drátěného oka vyrobili síťku a tu jsme pomocí paní učitelky připevnili na bambusovou tyč, či klacík.
Máme síťky, můžeme se vydat na lov k místním rybníkům. Všichni jsme byli zvědaví, jak takový zooplankton vypadá, a nedočkavě jsme okukovali první vzorek v průhledném kelímku s lupou. Pozorovali jsme hemžení drobných korýšů, brouky potápníky a larvy komárů. Největší dobrodružství nás ale teprve čekalo. Několik kelímků se vzorky jsme si donesli do školy a zkoumali je důkladněji. Ve třídě jsme objevovali pod mikroskopem detaily buchanek, vznášivek a různých řas. Tolik života v jediné kapce vody.
Život pod vodní hladinou nás natolik zaujal, že jsme další den ve výtvarné výchově malovali rybník a vše zajímavé, co jsme na vlastní oči mohli spatřit.
4.A