Informace k přijímání žáků do 1. třídy pro školní rok 2019/2020 |
Další informace pro rodiče budoucích prvňáčků jsou uveřejněny na https://www.lanskroun.eu/kdy-s-detmi-k-zapisu/d-12391
Informace k přijímání žáků do 1. třídy pro školní rok 2019/2020 |
Další informace pro rodiče budoucích prvňáčků jsou uveřejněny na https://www.lanskroun.eu/kdy-s-detmi-k-zapisu/d-12391
Rychlé šípy na Dobráku aneb Noc s Andersenem 2018 |
Chceme smát se, chceme hrát si, pohádky jsou tady zas. Milý pane Andersene, přijďte, prosím, mezi nás.
Touto říkankou přivolávali naši třeťáci 23. března v podvečer známého dánského pohádkáře H. Ch. Andersena. A pan spisovatel opravdu přišel. Během milého rozhovoru s malými školáky mimo jiné prozradil, že letošní kouzelná noc nebude pohádková, ale bude plná napínavých příběhů známého klubu Rychlých šípů. Popřál nám hodně zábavy, radosti, smíchu a zmizel. I když na něm bylo vidět, že by nejraději zůstal s námi. Ani se mu nedivíme. Být ve společnosti takových správných kluků jako byli Mirek Dušín, Jarka Metelka, Rychlonožka, Červenáček a Jindra Hojer. Kdo by odolal?
Společně s nimi jsme lovili některé z Bobříků např. mrštnosti, vytrvalosti, přesnosti… Poznávali jsme jednotlivé členy Rychlých šípů podle popisu, luštily přesmyčky, skládaly puzzle, pátrali po ztracené postavě, odhalili jsme nového člena party, sestavovali známý příběh z obrázků, vyráběli vlajku… Ale při všech těchto činnostech jsme neustále mysleli na zkoušku nejtěžší – na Bobříka odvahy.
A pak to přišlo. Venku tma jako v pytli a my jsme se společně s paními učitelkami přemístili na druhou budovu. Tam byla tma ještě větší, svítilo jen pár svíček a občas se ukázalo nějaké školní strašidlo. Húú, to jsme se báli. Po dvojicích jsme běželi k vytouženému cíli do osvětlené třídy v podkroví tak rychle, že jsme si zapomněli vzít na smluveném místě obrázek známého hlavolamu, ježka v kleci. V naší škole řádí v noci nejen strašidla, ale žije zde i dobrý duch a ten nám vše připomněl a ohlídal, abychom vše správně splnili. Bobříka máme všichni.
Před usnutím jsme zhodnotili tajemný večer a podívali se na černobílý seriál Záhada hlavolamu. Pak už jsme se zachumlali do svých spacáků a nechali se ukolébat sny. Hádejte, o čem asi byly.
Za odvážné třeťáky MAKOŠ
Úspěchy v krajském kole Festivalu vědy a techniky |
V letošním krajském kole soutěže Festival vědy a techniky pro děti a mládež v Pardubickém kraji zanechali výraznou stopu opět žáci z Dobráku. Krajské kolo soutěže proběhlo 8. a 9. března v Pardubicích ve výstavním centru IDEON. Z naší školy z okresního kola postoupilo šest projektů, plus jeden společný s Gymnáziem Lanškroun.
A jak jsme letos dopadli?
Jana Šemberová s projektem „Průduchy" obdržela cenu děkana Přírodovědecké fakulty Univerzity v Hradci Králové. Jaromír Flídr s Luckou Flídrovou s projektem „Smart room" získali cenu Krajské hospodářské komory. Hlavní cenu - krátkodobou stáž ve Francii - získaly s projektem „Měření oxidu uhličitého v prostředí školy" Veronika Reslerová a Tereza Kmentová.
Všem zúčastněným žákům děkujeme za předvedené výkony a reprezentaci školy.
Mgr. P. Resler
Bücherwurm (Knihomol) 2018 |
Soutěž v předčítání se přiblížila! Letos se školního kola, které proběhlo ve středu 21. 03. 2018, zúčastnilo celkem šest žáků z 8. a 9. tříd. Jejich úkolem bylo přečíst krátký úryvek z německého textu (maximálně 5 min) s pokud možno co nejlepší výslovností a výrazným přednesem. To se nejlépe podařilo Natálii Mánkové z 9. B, která nás bude reprezentovat v dubnu ve finálovém kole v Pardubicích.
Přejeme hodně úspěchů.
I. Valentová
Projekt HOBIT podruhé |
Po půl roce proběhla opět edukační hodina v rámci vzdělávacího programu HOBIT ve třídách IX.A a IX. B. Při této hodině se děti učí, jak poznat příznaky infarktu myokardu a mozkové mrtvice a jak v těchto případech poskytnout první pomoc, vlastně se vzdělávají v tom, jak zachránit lidský život.
Žáci obou tříd se vzdělávali již podruhé, což se odrazilo na jejich vysoké vstupní znalosti. IX.A si vedla o něco lépe. V prvním testu bylo správně 76% odpovědí, což je nadprůměrný výsledek. Po edukaci se dokázali ještě zlepšit na 82%, což je jeden z nejlepších výsledků, kterého se třídě v programu HOBIT podařilo dosáhnout. IX.B měla dobře 74% odpovědí, což je také výborný výsledek.
U IX.A došlo k navýšení znalostí ve srovnání s prvním testováním před půlrokem o 30%, u IX.B o 20%. Obě třídy byly tedy velmi úspěšné.
Daniela Krátká