Pexesiáda ve školní družině

Během měsíce ledna jsme vyhlásily soutěž všech družin ve stolní hře PEXESO. Vzhledem ke karanténám tříd i jednotlivců se soutěž prodloužila do poloviny února. Děti soutěžily mezi sebou o nejlepšího hráče, procvičily si nejen svoji paměť, ale také schopnost soustředit se. Souboj dvojic jsme zapisovaly do tabulek a nejlepší hráči z každé družiny se utkali ve finále.

Finálové kolo proběhlo ve čtvrtek 24. 2. 2022. Na čtvrtém místě se umístila Ema M. Václavská z červené družiny, 3. místo obsadil Vilém Ryba ze žluté družiny, na 2. místě se umístila Ema Jedlínská z modré družiny a 1. místo získala nejlepší hráčka ze zelené družiny Tereza Kolmanová.

Všem soutěžícím děkujeme za účast a vítězům gratulujeme!

Vychovatelky ŠD

 

 

Masopust

Masopust, další barevný den na Dobráku. Vánoce jsou daleko za námi a my se nacházíme v období masopustu. Žáci prvního stupně prožili ve čtvrtek 24. 2. den plný veselí a radovánek v maskách, ve kterých dorazili do školy. Společně s paní učitelkou si žáci vysvětlili, co masopust znamená, někteří se naučili básničku, jiní plnili úkoly spojené s touto tématikou. Rej masek jsme mohli vidět ve škole po celý den a myslím, že si tuto oslavu užili nejen žáci naší školy.

Mgr. Krudencová

 

 

Den mateřského jazyka

Mateřský jazyk, řeč, která slouží k předávání informací, k vyjádření citů. Umí pohladit, ale také ublížit, vždy musíme volit ta správná slova.

Čeština je překrásná a hravá, proto není důvod neoslavit Den mateřského jazyka. Do této „oslavy“ se 21. února 2022 zapojily 3., 4. a 5. třídy. Paní učitelky si pro děti připravily různé hry a pracovní listy, které byly zaměřené na hru s písmeny, se slovem, ale i větami. Menší děti pojaly oslavu více hrou, malovaly slova do obrázků nebo si hrály s palindromy. Větší se zapojily se synonymy, homonymy, samohláskami, slovy, která obsahují pouze souhlásky apod.

Ať už jsme tuto oslavu pojali jakkoliv, určitě se dětem podle jejich zapojení líbila.

Jana Kmentová

 

 

Recitační soutěž – školní kolo

Během ledna se žáci z I. stupně měli naučit básničku dle vlastního výběru. Na konci měsíce proběhlo třídní kolo, kde paní učitelka a někdy i spolužáci vybrali dva nejlepší recitátory z celé třídy a ti postoupili do školního kola. 

Ve středu 16. února se sešlo TOP 20 žáků z prvního stupně a ti bojovali o nejlepší umístění v recitační soutěži. Žáci byli rozděleni do tří skupin – 1. třída, 2. - 3. třída a 4. - 5. třída. 

Vybrat tři nejlepší žáky měla porota velmi těžké. Žáci ukázali, že je recitování baví a učili se básničku s nadšením. Někteří krásně zapojili dramatizaci, jiní zase pohybový doprovod. Každý z účastněných si domů odnesl diplom a malou drobnost, ti nejlepší z každé skupiny i knihu. 

Děkujeme žákům za krásný přístup k recitaci. 

Mgr. Krudencová, pí Štorková

 

 

 

Lyžařský kurz v Janoušově

I přes mnoho problémů nakonec sedmé třídy odjely 7. února na lyžařský kurz, který se konal v oblíbeném Janoušově u Šumperka. Tradičně byli žáci ubytovaní v penzionu Horizont. Sněhové podmínky jim přály, a proto lyžovali na místní sjezdovce, která svými parametry vyhovuje jak začátečníkům, tak zkušenějším lyžařům.

Jak vzpomínají žáci ze 7.B na lyžařský kurz, zjistíte z následujícího textu. 😊

Lyžák je velká zábava. Týden strávený s kamarády na lyžích i v penzionu. Dobré jídlo k snídani, obědu a také k večeři. U her se vždycky zasmějeme a nemyslíme na problémy a školu. Je to jedna velká zábava s kamarády a také s učiteli, se kterými je sranda.

Lyžák byl velmi zábavný, nejraději bych ho udělala ještě o týden delší, na tom jsme se shodli asi všichni. Byl to nejlepší zážitek z celého školního roku. I když jsem ze začátku nebyla ráda, že s námi pojede i 7.A, protože jsem si myslela, že si to více užijeme jako třída, tak teď musím uznat, že jsem ráda, že s námi jeli. Začala jsem se bavit i s ostatními, a ne jenom se svými spolužáky.

Lyžák jsem si užila, zvláště ten den, kdy nám učitelé zakázali mobily. Zjistila jsem, že jsem na něm hodně závislá. Také jsem poznala, že naši kluci umí být hodní a pozorní. Pan učitel Žaluda byl skvělý.

Kamarádi, hry, lyže, sranda, otočky, krátký čas, lanovka, super autobus, časté pády, jídlo, skvělí učitelé, pokoje, ježdění na snowbladech, pořád mokré věci, veliký nepořádek + 7 dní bych tam ještě byl.

Na lyžáku jsem si to moc užil, bylo to moje poprvé na lyžích a byla to zábava.

Na lyžák jsem se těšil už dlouhou dobu. Jak jsem čekával, lyžák jsem si užil, byli tam dobří instruktoři (učitelé) a hodně sněhu. Na pokoji jsem byl ubytován s kamarády.

Z lyžování jsem měl nejprve strach, ale ono to vůbec není těžké. Lyžák byl moc super, rád bych jel znovu.

Byly dobré snídaně, ale nejlepší byly večeře, borůvkové knedlíky a šišky s mákem. Parádní diskotéka s vláčkem.

Na lyžáku jsem stál poprvé na lyžích, neuměl jsem lyžovat. Ale už to umím a lyžování mě baví.

 

Copyright (c) ZŠ Dobrovského 630, Lanškroun. All rights reserved.