Sportovní olympiáda v Polsku

V úterý 5. listopadu 2019 se žáci V. A a V. B zúčastnili česko-polského sportovního klání v Dzierzoniówe. O jejich zážitky se s Vámi chceme podělit:
„Jednoho krásnýho školního dne se jelo do Polska.“
„Píp, píp, píp, píp zvoní budík. No dobře, už vstávám… Ááááá…zívnutí… O 45 minut později: Ahoj! Jak se máš? Čus! Jééé, autobus!“
„Nastoupili jsme a tentokrát jsme nemuseli na nikoho čekat. V autobusu byla velká sranda. Někdo si pouštěl písničky, někdo filmy, někdo si povídal.“
„Přijeli jsme tam v 9:30 h. Pak se závodníci převlíkli a šli se rozcvičit.“
„Vzali jsme si věci na fandění, šli jsme fandit a sportovci zase sportovat.“
„Když jsme přišli do tělocvičny, tak (aspoň já) jsem si v duchu řekla: To je tak hezké! Po asi patnácti minutách se začalo závodit.“
„No a začaly soutěže. Nějaké vyhráli oni a některé my, bylo to vyrovnaný.“
„Dobráci se rvali jak lvi, ale Poláci taky.“
„Byly tam lehké i těžké disciplíny. Všichni fandili.“
„Díky našemu velkému fandění jsme dostali plusové body.“
„My jsme je podporovali jako praví fanoušci. Někteří jsme si vyřvali hlasivky. Bylo dobré, že tam jeden pan učitel pustil Makarenu, tak jsme si i zatancovali.“
„Nakonec to skončilo remízou.“
„Pak oba týmy dostaly pohár a medaile. Pak se závodníci šli převlíknout.“
„Pohár byl zlato-stříbrný.“
„No a potom jsme šli s polskými dětmi do města a koupili si nějaké sladkůstky. A z města jsme odešli společně na hřiště. Snažili jsme se si s Poláky povídat a pak i na tom hřišti jsme si povídali.“
„Hřiště bylo obrovské a zábavné. Nejlepší byly trampolíny. Ale celé hřiště bylo super.“
„Po hřišti jsme šli na oběd. Byla polívka, která byla docela dobrá a k hlavnímu jídlu byl nějaký karbanátek s bramborama a salát.“
„Po obědě jsme dostali svačiny a pití na cestu.“
„Nejdřív jsme si mysleli, že jsou Poláci namachrovaný, ale když jsme se seznámili, tak bylo vidět, že to jsou fajn holčiny (i kluci), ale pak jsme museli odjet.“
„Nasedli jsme do autobusu a jeli rovnou domů.“
„Pomalu, ale jistě jsme se blížili k Lanškrounu. V cca 17:58 jsem doma a jdu spát…zítra je taky den…“
A jaké je závěrečné hodnocení celého dne?
„Zábavný, vtipný, dobrý.“
„Bylo to zábavný a byl to dobrej zážitek a líbilo se mi to. Ale polívka mi moc nechutnala.“
„Líbilo se mi to, moc mě bavilo fandit.“
„Cesta byla super. Závody mě bavily, hlavně na hřišti. Výletu dávám 5 z 5.“
„Bylo to tam super, hlavně to hřiště. A to fandění to taky bylo super!“
„Závody jsem si užila. A Polsko bylo hezké. (Ale závody namáhavé.)“

MAKOŠ a děti z V. A a V. B.

 

 

 

Plavecká liga - 1. kolo

V úterý 12. 11. 2019 jsme se vydali na první kolo plavecké ligy v Rychnově nad Kněžnou.
V „naší“ cukrárně jsme si dali teplý čaj i něco dobrého na zub a pokračovali směrem k bazénu.
Za 8. třídu plavala Terka Kmentová, Janča Zapletalová, Ted Dostál a Filip Jurča. V devět hodin bylo odstartováno první kolo štafet. O přestávce organizátor opět vložil soutěž, tentokrát každé družstvo vybralo jednoho zástupce, u nás Janču, a ten musel absolvovat ve vodním válci vyznačenou trat v co nejkratším čase. Pak následovala druhá rozplavba a volná zábava, sauna, vířivka… V 11.30 nastalo celkové vyhlášení a my s napětím čekali na výsledky. Naši  plavci skončili na krásném druhém místě s časem  2:36,66.
Blahopřejeme a už se těšíme na další kolo, které proběhne 11. prosince.

E. Jurčová

 

 

 

Abeceda peněz pro 4. třídy

Naše škola se letos zapojila do vzdělávacího programu Abeceda peněz, kde hlavním úkolem žáků je zrealizovat vlastní podnikatelský plán, respektive vybudovat vlastní firmu. Cílem je společně získat zisk, který si následně užijí, popřípadě věnují na dobrou věc.
Ve čtvrtek 14. 11. do školy zavítali zkušení lektoři z České spořitelny a seznámili žáky s celým projektem. Edukační hodina byla zaměřená na hodnotu peněz.  Žáci měli možnost se podívat jak na mince a bankovky České koruny, tak i na měnu jiných států (např.: libra, dolar). Žáci byli rozděleni do skupin a za pomocí kartiček odpovídali v kvízu na otázky týkajících se pojmů k základům finanční gramotnosti (např.: výdaje, příjmy, rozpočet, půjčka, spoření, účet, platební karta atd.). Nakonec byl žákům předán finanční dar ve výši 3000 Kč jako počáteční kapitál. Zvolení zástupci podepsali smlouvu a převzali peníze.
V pátek 15. 11. se žáci vydali na exkurzi na pobočku České spořitelny v Lanškrouně. Ve skupinách pracovali s jednotlivými zaměstnanci pobočky a seznámili se s prostory banky. Byla jim ukázána práce s bankomatem, počitadlem mincí i bankovek, nahlédli do trezoru a i skládali puzzle z bankovek.
Nyní žáci mají za úkol vymyslet název firmy, logo, zvolit si ředitele a především stanovit cíl, kterého chtějí v projektu dosáhnout. Pod vedením třídních učitelek bude celý projekt trvat 3 měsíce, žáci budou propagovat vlastní firmu, kterou posléze představí na jarmarku na pobočce České spořitelny v Lanškouně.

Mgr. Kateřina Krudencová a Zdeňka Štorková, tř. učitelky

 

 

 

Zveřejnění návrhu rozpočtu školy na rok 2020
Zveřejnění návrhu střednědobého výhledu rozpočtu na období 2021-2022

navrh rozpoctu 2020 

 

 

 

STOMATOLOGIE

Výuka se zapojením odborníka z praxe do výuky v ZŠ – STOMATOLOGIE
Již druhým rokem probíhá v naší škole projekt s názvem „Zapojení odborníka z praxe do výuky v ZŠ“. První část projektu letos proběhla 21. 10. 2019 (VIII.A) a 4. 11. 2019 (VIII.B), vždy s paní zubařkou MUDr. Gabrielou Novákovou.
Paní lékařka opět přesunula výuku z prostor školy přímo do zubní ordinace, protože se to vloni velmi osvědčilo, výuka tak mohla být názornější.
V průběhu dvou vyučovacích hodin se toho žáci dozvěděli opravdu hodně. V prvé řadě zjistili, co všechno obnáší práce stomatologa. V klidu si mohli také prohlédnout všechny pracovní nástroje, které zubní lékaři používají, což se při běžné návštěvě zubaře obvykle nepodaří. Dále se dozvěděli informace o tom, jak souvisí způsob stravování se stavem chrupu. Velmi podrobně pak s žáky paní doktorka probrala správný postup při čištění zubů. Žáci měli možnost vidět i tzv. „krabičku hrůzy“ se zuby, u kterých se péče o chrup velmi podcenila.
Žáci se v průběhu výuky dozvěděli mnoho praktických informací, které mohou ve svém životě využít. Paní doktorce Novákové patří velký dík za to, že byla ochotna se při svém extrémním pracovním vytížení našim žákům čtyři hodiny věnovat.

Daniela Krátká

 

Copyright (c) ZŠ Dobrovského 630, Lanškroun. All rights reserved.